PRLINK.NO |

Webhotell og lokketilbud.

Skylagring

Det finnes mange aktører i Norge som annonserer med rimelige Webhotell. Mange har også Domene inkludert i prisen. Men er et Webhotell til 15 kroner per måned, eller kanskje 25 kroner per måned så billig som du trur? Nei.

De fleste Webhotell aktører reklamerer med rimelige Webhotell, for så å gjøre deg bankrupt året etter. Hos noen aktører så kan man betale 25 kroner per måned det første året, men deretter den doble eller triple prisen etter det første året.

one.com

Et godt eksempel på dette er Webhotell aktøren one.com. Deres minste Webhotell pakke koster kun kr15.- per måned (tilbud). Men hvis man titter godt etter så kan man se at fornyelse for det andre året er altså på hele kr45.- per måned. Dette er altså nesten trippel pris fra året før. Legger man til ett .no domene på tilbud til 99kr, så betaler man altså 180.- for det samme domenet året etter. Den totale prisen for Domene og Webhotell ved tilbud er på 279.-, men året etter er summen på det samme Domenet og Webhotellet på hele 720.- per år. Prisene øker i takt med størrelsen på Webhotell pakkene deres, og til slutt vil det bli veldig, veldig kostbart.

Priser før og etter tilbud. .no Domene inkludert:

Nybegynner:
Første året: 279.- (Lokketilbud)
Andre året: 720.- per år etter tilbud.

Utforsker:
Første året: 420.- (Lokketilbud)
Andre året: 900.- per år etter tilbud.

Entusiast:
Første året: 420.- (Lokketilbud)
Andre året: 1 260.- per år etter tilbud.

Ekspert:
Første året: 780.- (Lokketilbud)
Andre året: 1.500.- per år etter tilbud.

Guru:
Første året: 900.- (Lokketilbud)
Andre året: 1.980.- per år etter tilbud.

Priseksempelpå Domene:
.no første året: 99.-
.no andre året: 189.-
.com første året: 99.-
.com andre året: 169.-

Verdt å nevne er at det følger med gratis domene det første året ved kjøp av en av deres Webhotell pakker.

One.com sine Webhotell pakker og priser.

one.com var for noen år siden en av de rimeligste aktørene man kunne kjøpe fra når det kom til Webhotell og domene i Norge. De har gjort en total helomvending, og nå domenerer one.com listene over å være en av de dyreste aktørene på markedet for privatpersoner i Europa.

Vi har lest og notert oss en del tilbakemeldinger fra kunder av one.com, angående one.com sine prisøkninger, og her er noen av tilbakemeldingene de har fått av både nåværende kunder, og ex kunder.
Her er en kunde som klager over den saftige prisøkningen one.com har hatt den siste tiden.

«Jeg beklager å høre om din erfaring. Jeg forstår din følelse angående den nye pakken og prisjusteringen. For å kunne gi deg som en av våre verdsatte kunder et kvalitetsprodukt, omstrukturerte vi imidlertid webområdeplanene som passer dine behov og bruk. Den nye webromspakken gir deg mer fleksibilitet og funksjonalitet som kan hjelpe deg med å bygge en bedre online tilstedeværelse. På grunn av dette har prisøkningen vært uunngåelig, ettersom vi må sørge for at prisen reflekterer produktet vårt og i markedet.»

Man kan velge selv om man vil benytte seg av one.com sine tjenester, og one.com er fortsatt en stor, seriøs og populær aktør i det europeeiske markedet. Desverre klarer ikke vi å se at kvaliteten på produktene har økt i samsvar med deres prisøkning.

PRLINK.NO

NYHETSBREV

Copyright © 2021 prlink.no